CEFAR PHYSIO4

thumbnail_cefar physio4.jpg

CEFAR PHYSIO4

Elektroterapi alanındaki uygulama seçeneklerini CEFAR PHYSIO 4 ile keşfedin.Bu cihaz elektroterapi ihtiyacı duyduğunuz her alanda size yardımcı olabiliecek 131 hazır program sunmaktadır, kullanımı oldukça kolaydır. The CEFAR PHYSIO 4’ün endikasyonlara yönelik olarak hazırlanmış kullanım menüsü ile hastanızın gereksinimlerini karşılamak oldukça kolaydır. Cefar Klinik Kılavuzu, programların içeriğini, nasıl kullanılacağıı ve elektrot yerleşimlerini eyatlı şekilde izah etmektedir.Cihazda varolan 131 programdan birini seçebilir yada programlama fonksiyonu ile kendinizin hazırlayabileceği 50 programdan birini kullanabilirsiniz.CEFAR PHYSIO 4 kanallı bir cihaz olup tek seferde 8 elektrot bağlantısı yapabilmenize böylece büyük kas gruplarını yada tek seferde birden çok kas grubunu etkin şekilde tedavi etmenize olanak sağlar. CEFAR PHYSIO 4 – 2+2 stimülasyın özelliği ile iki programı aynı anda kullanabilmenizi sağlar, bu özellik sayesinde örneğin bir bölgede ağrı tedavisi yaparken bir bölgede kas stimülasyonu yapabilirsiniz böylece zaman kazanmak ve tedavinizi daha etkin kılmak mümkündür.CEFAR PHYSIO 4 şarjedilebilir kendi özel bataryası ile çalışmaktadır ve bu normal elektrik bağlantısı ile şarjedilebilir bir sistemdir.
CEFAR PHYSIO 4'te yer alan programlar hakkında genel bilgi

68 adet NMES programı [NMES=nöromüsküler elektrik stimülasyon]
Cihazda toplam 68 tane NMES programı mevcuttur, bu programlar üç alt kategoride sınıflandırılmıştır.Rehab, Sport/Fitness ve Üroloji(inkontinans tedavisi). Cihazda aynı zamanda hemipleji ve parapleji için hazırlanmış özel programlar da mevcuttur.CEFAR PHYSIO 4 bazı kas gruplarına özel kuvvetlendirme programları ile mobilizasyon egzersizlerini içermektedir ki bu programları vereceğiniz fizyoterapi egzersizleri ile kombine ederek dinamik bir tedavi modeli uygulamanız mümkün olabiliecektir. Klinik kılavuz ezersizlerle kombine edilebiliecek stimülasyon örneklerini içermektedir.

4 adet Seri/Ardıl Kontraksiyon programı
Seri kontraksiyonların kullanıldığı kassal eğitim yöntemleri tıbbi rehabilitasyon uygulamalarını tamamlayıcı ve fonksiyonel hareket paternlerini yeniden öğrenmeyi destekleyici olarak kullanılmaktadır. Kasların birbirini izleyen sıra ile kasılmaları fonksiyonel hareketlere uyum açısından önem taşımaktadır. İnmeli yada beyin hasarı olan hastalar için fonksiyonel hareketlerin çalışılması oldukça önemlidir. CEFAR PHYSIO 4'te yer alan seri kontraksiyon programları şu fonksiyonları içermektedir: Kavrama-bırakma, Elin ağıza doğru hareketi, antifleksiyon sinerjisi ve ayakta durma. Bu fonksiyonlara yönelik olarak hazırlanmış seri kontraksiyon programları inmeli hastalar üzerinde test edilmiştir.

41 adet TENS programı
Cihazda 39'u belirli endikasyonlara göre sınıflandırılmış olan 41 TENS programı mevcuttur. TENS programları dört ana gruba ayrılmıştır bu gruplar: Nosiseptif,Nörojenik,Genel ve Spesifik Programlar.Endikasyonlara özgü olarak sıralanmış programlara örnek olarak, bel ağrısı,kalça ağrısı,adet sancıları ve göğüs ağrısı verilebilir. Cihazın kullanımını mümkün olduğunca kolaylaştımak amacıyla frekans,atım süresi..vb gibi parametreler klinik çalışmalar ve Cefarın uzun yıllara dayanan deneyimlerine göre önceden ayarlanmıştır.

18 adet Denerve Kas programı
CEFAR PHYSIO 4 kastaki denervasyonun derecesini belirlemenize de imkan sağlamaktadır. Cihazda denerve kaslar için hazır programlar bulunmaktadır. Elektrik stimülasyonu denerve kaslarda oluşabiliecek atrofiye engel olmaktadır. Denerve kas ile ilgili tespitlerinizi hastaya ait bilgi bölümünde saklayabilir ve bu şekilde 50 hastanın kayıtlarını tutabilirsiniz.

Galvanik Akımlar
CEFAR PHYSIO 4 yukarıdaki özelliklerine ek olaral iyontoforezis ve su içi tedavilerde kullanılmak üzere düz/direk akım da verebilmektedir.Su içi akım uygulamaları dolaşımı arttırmada oldukça etkin bir yöntemdir. Cihazda ödem ve hiperhidrozis tedavisi içinde programlar bulunmaktadır. Su içi tedaviler genellikle el ve ayak gibi elektrotlarla uygulama yapmanın zor olduğu bölgelerde tercih edilmektedir.

İyontoforezis programları bursit,tendinit,miyosit ve kapsülit gibi lokal inflamasyonlarda gereken kortikosteroid uygulamalarında kullanılmaktadır.

Teknik Data - CEFAR PHYSIO 4

Kanal numaraları   4
Stimülasyon Akımları/Kanal   1-120 mA
Ayarlanmış program sayısı   131
Stimülasyon şekilleri   Devamlı ve kesikli.Modüle TENS,İyontoforezis için Galvanik akım.
Atım genişliği   450 µs
Frekans   120 Hz